dinsdag 10 januari 2012

Hoe krijg ik mijn Blog populair? (Blog marketing)

Veel mensen met blogs krijgen hartzeer na een paar weken of maanden wanneer hun blogs niet erin slagen om duizenden lezers aan te trekken. Het is een echte schande, want als bloggers een paar eenvoudige stappen blog marketing volgen, dan zouden ze waarschijnlijk vinden waar ze naar op zoek zijn. Dus wat kan een blogger doen om meer lezers te krijgen? Hier een paar blog marketing ideeën, die de meeste blogs wel redelijk verkeer in een korte tijd opleveren.

Blog over niche: De wereld is niet op nog een ander vanity (ijdelheids) blog aan het wachten over wat je had voor het ontbijt.Tenzij je een super model goed uitziende tiener bent met veel foto's op je blog, anders zul je moeilijk verkeer naar je blog krijgen. Als je wel al zo'n vanity blog hebt en je afvraagt ​​waarom je niet de lezers krijgt, dan moet je weten dat de vanity blog markt is verzadigd. Overweeg het starten of wijzigen van uw blog naar een ander onderwerp - een interesse of hobby bijvoorbeeld.

Vervolgens moet je beginnen met posten op forums. Zet de URL van de blog in je forum handtekening (spam geen forums door te zeggen: "kijk naar mijn blog"). Als je gewoon natuurlijk meegaat in het gesprek, zullen de mensen nieuwsgierig worden en je krijgt een paar lezers. Als het een forum betreft met een vergelijkbaaronderwerp dan krijg je waarschijnlijk terugkomende lezers! Probeer de meest populaire forums te vinden in de niche waar u over schrijft.




Om ze te vinden, is niets meer nodig dan naar Google te gaan en zoek naar uw niche plus 'forum' en moet nu moet je een lijst krijgen. Probeer forums te vinden met minstens een paar duizend actieve leden.

Zorg ervoor dat je weblog en pingbacks het doen zodat andere bloggers ook over jou weten. Als mensen weten dat je over hun gesproken hebt, zullen ze komen kijken wat je zei. Zo heb je weer een paar lezers. Praten over populaire verhalen uit de populaire blogs zorgen misschien voor meer dan alleen maar een paar bezoekers.

Comment op andermans blogs zo veel als je kunt (zonder spam). In de meeste gevallen kun je een link terug naar uw eigen blog koppelen en zo komen ze bij jouw blog terrecht. Het is ook goed om dit te doen op blogs die over hetzelfde onderwerp als jouw blog gaan, want dan krijg je gerichte lezers en die kunnen verder te lezen jouw blog. (Vermijd het gebruik van "comment spam", programma's als Google volgen dit en zullen je bestraffen).

Het belangrijkste is dat je moet blijven bloggen! Niemand zal terugkeren naar een blog dat wekelijks of af en toe bijgewerkt wordt. Je moet meer inhoud blijven toevoegen, ten minste eenmaal per dag, vooral in de vroege stadia van je blog om zo je blog meer opgemerkt te krijgen. Dit is enorm belangrijk.

Nu als u deze paar regels volgt  dan ben je goed op weg om het meer constante lezers voor je blog te verkrijgen.
"Blog Marketing Crash Course" van Rob Wood

8 opmerkingen:

  1. Bedankt, ik ben net gestart dus dit is goed om te weten :)

    http://pointlessteenblog.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. thanks ik ga het meteen toepassen aan me auto blog instauto.nl !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. thanks ik ga het meteen toepassen aan me auto blog instauto.nl !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze tips zijn echt handig :)
    Aangezien ik de tijd neem om hier te reageren denk ik dat ik al goed begonnen ben :p
    http://samdonoghue.blogspot.com.es/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de tips! Hopelijk kan ik veel mensen inspireren met mijn blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt! idd nuttige tips!

    https://justblogitblog.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor de tips!
    Ik ga ze zeker meenemen in de opstart van mijn eigen blog.
    www.feathertravels.tk

    BeantwoordenVerwijderen